Pewnie słyszeliście o puddingu z tapioki lub z nasion chia? Ostatnio bardzo często w sieci można spotkać zdjęcia czy przepisy na te puddingi. O ile tych drugich (nasion chia) niestety nie możemy, to na tapiokę możemy sobie pozwolić bez obawy. Tapioka to po prostu skrobia pochodząca z korzenia manioku. 100 gram zawiera tylko 0,2g białka! Jako granulki stosowana jest do przyrządzania deserów – puddingów (mniejsze granulki). Te większe wykorzystywane są do ostatnio bardzo popularnych herbat „bubble tea”.
Nigdy wcześniej nie robiłam puddingu z tapioki. Jest to dla mnie również odkrycie. Świetna alternatywa na śniadania lub podwieczorki. Jeśli zrobimy w zamykanym słoiczku- idealne rozwiązanie na drugie śniadanie poza domem. Samo przyrządzenie nie jest czasochłonne, a wielkim plusem jest możliwość dodawania za każdym razem innych owoców jako sos :).

111111111

Składniki (na 2 porcje):

Mleczko kokosowe (250 gram)
Tapioka (80 gram)
Truskawka (150 gram)
Cukier brązowy (25 gram)
Sok z cytryny
Laska wanilii

 

Całość zawiera: 1.9g białka, 728.4kcal, 102mg phe.

Tapiokę zalewamy mleczkiem kokosowym, dodajemy łyżeczkę cukru, szczyptę soli oraz wanilię i pozostawiamy na około godzinę. W tym czasie obieramy truskawki. Kroimy je na mniejsze kawałki, dodajemy 2 łyżeczki cukru, sok z cytryny i gotujemy całość na malutkim ogniu mieszając co jakiś czas. Po około 10 minutach mamy gotowy sos truskawkowy :).
Tapiokę gotujemy w mleczku przez około 10 minut- do momentu, aż granulki staną się przezroczyste. Jeśli konsystencja jest zbyt płynna nie przejmujcie się, wszystko stężeje.
Do przygotowanych szklanek/słoiczków nakładamy tapiokę, następnie polewamy sosem. Wystarczy wstawić do lodówki i poczekać, aż całość stężeje. Przepyszny deser gotowy!

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji spróbować puddingu z tapioki gorąco polecam! Ja po pierwszym przyrządzeniu wpadłam po uszy i robiłam go już kilka razy  A może już go próbowaliście? Jak wrażenia? Z jakimi owocami lubicie go najbardziej łączyć? Wydaje mi się, że równie pyszne jest z mleczkiem kokosowym i musem z mango. Ale póki sezon na truskawki trwa w pełni, aż żal ich nie wykorzystać!

Smacznego!


Wartość odżywcza przepisu

Tytuł Waga Wartość energetyczna Białko Fenyloalanina
Truskawki 150 49.5 1.05 36
Cukier 25 99.75 0 0
Tapioka 80 128 1.088 20.8
Mleko kokosowe 250 940 9.75 450
Suma wartości odżywczych
Tarcza ochronna, bezpieczeństwo
Ustawienia prywatności
Tutaj możesz w dowolnej chwili deklarować i modyfikować ustawienia plików cookie.
Bezwzględnie konieczne pliki cookie

Są niezbędne w celu zapewnienia funkcjonowania witryny internetowej i nie można ich wyłączyć. Zazwyczaj są stosowane w odpowiedzi na podjęte przez użytkownika działania związane z żądaniem usług (ustawienie preferencji w zakresie prywatności użytkownika, logowanie, wypełnianie formularzy itp.). Można ustawić przeglądarkę, aby blokowała takie pliki cookie lub wyświetlała odpowiednie powiadomienia, jednak niektóre części witryny nie będą wówczas działały.

Analityczne pliki cookie

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Personalizujące pliki cookie

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Pliki cookie do targetowania

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.